Kiel 03.2015

Może niektórym trudno będzie uwierzyć,ale ja nigdy wcześniej nie byłam w Niemczech.

Pierwszym miastem zatem, do którego się razem z mężem udałam była Kilonia (Kiel), miasto o trudnej historii. Przed wyjazdem poczytaliśmy o tym co nieco.

Kilonia jest miastem portowym i nasza krótka wycieczka była rejsem pod banderą norweską Colorline, największym na świecie promem Color Magic.

Color Line Color Magic
Color Line Color Magic

Sam prom jest imponujący,bo to pływające miasteczko ze sklepami, restauracjami, placami zabaw dla dzieci, rewią, SPA, a nawet klubem nocnym.

kilonia 2015 052kilonia 2015 082

Kilonia jest dziś miastem nowoczesnym,z częściowo zachowanymi zabytkami.

IMG_2198

kilonia 2015 060

IMG_2162

IMG_2196

IMG_2170

I trochę z jednej z najstarszych ulic miasta

IMG_2194

Dworzec

IMG_2167

Z pewnością jeszcze kiedyś odwiedzimy te kierunki. Odjeżdżając nakręciłam krótki filmik.

2 thoughts on “Kiel 03.2015

  1. mieszkam w Kiel 🙂 byliscie po Alkohol? bo Norwedzy i szwedzy tylko po to tu przyjezdzaja 🙂 hehehe 🙂 potrafia wydac na zakupach 5-7 tys € TYLKO na Alkohol (wiem, bo kolezanka pracowala kiedys na kasie w duzym supermarkiecie ) Jak kiedys jesczcze bedziesz to daj znac, mozna by sie spotkac albo cos zorganizowac 🙂

    1. Hehe nieee…Po alkohol miałabym bliżej do Szwecji, bo mieszkamy przy granicy.
      W Niemczech patrząc z perspektywy osoby mieszkającej w Norwegii wszystko jest tanie, nie tylko alkohol. Jeden wyjątek to torebki ADAX, które w Kiel wydały mi się być drogie,dlatego kupiłam innej marki na przecenie.

Skomentuj

